FAQ



FAQ

 

1. W jaki sposób mogę zarezerwować pokój lub miejsce w pokoju?

Skontaktuj się z nami drogą mailową lub telefonicznie – poinformujemy cię o dostępności pokoi. Jeśli mamy dla ciebie miejsce, wystarczy, że prześlesz do nas swoje dane osobowe, a w odpowiedzi załączymy formularz umowy wraz z danymi do przelewu.

2. Czy są jakiekolwiek dodatkowe opłaty za rezerwację?

Jeśli rezerwujesz miejsce z większym wyprzedzeniem -  za każdy miesiąc rezerwacji, aż do czasu przejęcia lokalu obowiązywać cię będzie opłata rezerwacyjna w wysokości połowy czynszu. Opłata jest bezzwrotna, ale w jej ramach możesz zamieszkać w swoim pokoju do dwóch tygodni miesięcznie.

Przykład: Jeśli zgłaszasz się do nas w lipcu, a przyjazd planujesz dopiero pod koniec września – przygotujemy umowę zgodnie z którą, od lipca do września, za każdy miesiąc obowiązywać cię będzie opłata w wysokości połowy czynszu. Jeśli podczas wakacji planujesz  krótki pobyt w Poznaniu – wystarczy zgłosić to z wyprzedzeniem do naszego biura – wydamy klucze w godzinach naszej pracy.

3. Przyjeżdżamy większą grupą – czy można wykonać przelew wszystkich opłat rezerwacyjnych jedną transakcją?

Tak – wystarczy podać nazwiska najemców w tytule przelewu.

4.  Kiedy trzeba zapłacić kaucję?

Kaucję należy uiścić najpóźniej w dniu odbioru kluczy – możesz zapłacić gotówką lub przedstawić potwierdzenie zapłaty. Niestety nie można regulować płatności kartą.

5. Czy kaucja zostanie zwrócona na koniec mojego pobytu?

Zgodnie z umową kaucja zostanie zwrócona na konto w ciągu miesiąca od daty wyprowadzenia się.

6. Czy mogę wprowadzić się w nocy lub w weekend?

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00 i tylko w tym czasie można się wprowadzać. Jeśli jednak nie będziesz w stanie dotrzeć do nas osobiście, klucz może odebrać upoważniona przez ciebie osoba. Wystarczy, że poinformujesz administrację o imieniu i nazwisku oraz numerze dowodu wskazanej osoby.

7. Czy mogę zapłacić czynsz w innym terminie?

W drodze wyjątku 1-2 razy w ciągu semestru dopuszczalne jest przesunięcie terminu dokonania wpłaty (o kilka dni), ale trzeba o tym poinformować wcześniej pracowników biura.

8. Wyjeżdżam na praktyki – co z opłatami?

Jeśli wyjazd jest planowany na minimum 2 miesiące, podpiszemy aneks do umowy, zgodnie z którym za miesiące nieobecności obowiązywać cię będzie opłata rezerwacyjna w wysokości połowy czynszu.

9. Chcę wcześniej rozwiązać umowę i wyprowadzić się z mieszkania. Jakich należy dopełnić formalności i jakie wiążą się z tym koszty?

Zgodnie z warunkami umowy, możną ją wypowiedzieć z miesięcznym wyprzedzeniem, przy czym wypowiedzenie musi mieć formę pisemną, w innym przypadku będzie nieskuteczne. Umowa wygasa na koniec kolejnego miesiąca, licząc od momentu złożenia pisma, więc do tego czasu obowiązują cię opłaty czynszowo-medialne.

Przykład: 12 stycznia dostarczasz pracownikom biura w formie pisemnej wypowiedzenie umowy. Oznacza to, że do końca stycznia i przez cały luty ponosisz jeszcze koszty czynszu oraz mediów, nawet jeśli wyprowadzisz się wcześniej, np. 13 stycznia.

10. Czy mogę zamieszkać w pokoju ze swoją dziewczyną/chłopakiem?

Tak – administracja zezwala na wspólne zamieszkiwanie zarówno pokoju, jak i całego mieszkania. Możesz więc zgłaszać się do nas razem ze znajomymi i dopytywać o opcję wspólnego zakwaterowania w jednym mieszkaniu.

11. Czy mogę zamieszkać ze zwierzakiem?

Niestety nie. Zdarzyć się może, że będziesz dzielił lokal z osobą lub osobami uczulonymi na sierść, których nie możemy narażać na taki dyskomfort.

12. Czy pokój ma prywatną łazienkę?

W każdym z naszych mieszkań znajduje się od 2 do 4 łazienek współdzielonych przez  6-12 osób, zależnie od mieszkania.

13. Czy kuchnie wyposażone są w garnki, talerze, sztućce?

Każda kuchnia jest częściowo wyposażona w podstawowe naczynia, jednak administracja lokali tego nie gwarantuje, dlatego lepiej wziąć ze sobą ulubiony kubek czy talerzyk.

14. Czy w pokoju jest pościel?

Nie zapewniamy pościeli.

15. Czy w mieszkaniu jest żelazko, deska do prasowania, suszarka do prania?

Administracja nie zapewnia takiego wyposażenia – w mieszkaniach znajdziesz tylko dostawowe sprzęty AGD.

16.  Czy w mieszkaniu znajduje się odkurzacz?

Odkurzacz w każdym lokalu znajduje się tylko w akademiku przy ulicy Asnyka 4. W pozostałych naszych budynkach tego typu sprzęt możesz bezpłatnie wypożyczyć od dyżurującej tam sprzątaczki.

17. W jaki sposób administracja dba o czystość?

Raz w tygodniu wszystkie części wspólne: korytarze, łazienki, kuchnie są myte przez nasz personel, do waszych obowiązków należy zaś utrzymanie w rozsądnym stanie pokoi oraz selekcja i wynoszenie po sobie wszelkich odpadków.

18. Przyjeżdżają do mnie znajomi spoza miasta – czy mogę ich przenocować?

W  sprawie  noclegu  osób niezobowiązanych umową, administracja zezwala na maksymalnie dwie doby w ciągu miesiąca, jednak zawsze powinno być to uzgodnione ze współlokatorami, m.in. ze względu na rozliczenie opłat za media.

19. Co się dzieje, jeśli ktoś zniszczy coś w mieszkaniu? Kto za to odpowiada?

Jeśli zniszczenie dotyczy przestrzeni wspólnej,  będziemy starali się ustalić winowajcę (zazwyczaj mieszkańcy nam w tym pomagają, by koszty pokrył tylko sprawca). Wszystkie wnioski w takich sprawach administracja rozpatruje indywidualnie.

20. Współlokatorzy hałasują w nocy – co robić?

Jeśli drogą sąsiedzkiej prośby, nie udało się uciszyć współlokatorów, masz prawo wezwać służby porządkowe (policję, straż miejską). Takie sytuacje należy też zgłaszać później pracownikom administracji, by wobec konkretnych osób zostały wyciągnięte konsekwencje, z wypowiedzeniem umowy najmu włącznie.